Ebm dag 3

Idag gjorde man inte så mycket heller. Jag var med Mariette på morgonen, som de andra dagarna, och bytte vatten till råttorna. Vi fick även avliva lite råttor...Tråkigt men sant =( ...
På eftermiddagen skulle jag och Carro byta ställe så att säga. Hon skulle ner till smådjuren och jag skulle upp till stordjuren. Där har de råttor, hundar, katter, grisar och getter.
När jag väl kom upp dit så fick jag börja med att städa inne hos ett gäng katter. Sopa golvet och ta ut 4 kattlådor. De gick fort och smidigt så det var inget problem. Sedan blev klockan ett och då var det dags att släppa ut katterna i gången så att de fick springa av sig, leka och kela. Då får man sitta med dom och titta till dom, leka med dom och även kela med dom. De va mysigt de =)

Efter de så var de matdags. Då skulle alla katterna ha mat och de tog inte lång tid innan en annan grupp med katterna skulle ut i gången. De va ute en stund och sedan skulle ytterligare en grupp med katter ut i gången. Undertiden som den sista gruppen var ut i gången så matade jag och en man grisarna och fåren. Sedan stängde vi in katterna och gick hem för dagen. Vi slutade 14.30 idag...skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0