Ebm dag 1.

Dagen började, kl: 08.15 med ett varmt och öppet välkomnande av en kvinna som heter Ewa. Hon berättade lite om EBM och deras verksamhet och så berättade hon lite om att Strömma har så trevliga elever och att de har så trevlig personal. Det va ju roligt att höra =)

Efter vi hade pratat med henne så fick jag och Carro gå upp och sätta oss i ett konferansrum och vänta på en man som var veterinär och han hette Hamid. Han var jätte bra att lyssna på.

Efter det så fick vi en rundtur i byggnaden, den va sååå stor. Sedan skulle vi träffa de vi skulle vara med. Jag började hos gnagarna med en kvinna som jobbar halvtid. ( Mariette ) Med henne gjorde jag inte så mycket, jag fick kolla på när hon bytte burar hos råttorna. Man tömmer inte ut de gamla burarna utan man tar nya från disken. Så jag fick veta lite vad de gör i aveln och sådant.

Kl. 11.30 va de lunch och egentligen har men 30 min lunch men idag hade jag 1 h...Efter lunchen va jag med en man som heter Ivan. Med honom så gick tiden skit fort. Vi stod och bytte burar till mössen i en och en halv timma och de kändes som 30 min. Vi snacka om allt mellan vad man skulle ha till burarna till inavel. Tillslut slutade både jag och Carro vid 14.50 och så va den dagen över!

Imorgon börjar vi vid 8 igen.         

Kommentarer
Postat av: Hebbe

Låter roligt. E d nån slags praktik lr?

Konserten på freda kommer bli inspelad av mediastudenter och eventuellt av SVT också så du kommer nog få se den på nåt sätt...

2008-05-12 @ 19:11:37
URL: http://h3bb3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0