Torsdag 26/6-08

Igår var det som vanligt, motion och ett nytt rum att måla i hundgården =)
Motionen bestod av 45 min powerwalk + 15 min + 1 h = Träningsverk och ett bra mående =)

Det som var speciellt var att Älsklingen fyllde år =)   De va mys pys.
Tyvärr så blev de ingen spec iom att jag jobbade, han jobbade kvall och vi var hemma vid 11 och vid den tiden var jag helt slut...Men det blev mys dagen innan vid 5 minuter över midnatt istället =).



Idag så började dagen med att jag vaknade ( sov hos Jimmy. )
När jag kom hit så va inga hundar ute, lite läskigt faktiskt =P
Men iaf, jag gick in och efter ett tag kom E ner för trappan helt yrvaken. =P
Hihi! Alltid lika kul att väcka folk ; )
Nejdå, de va faktiskt inte meningen. För denna gången  ; )
Idag har de blivit gång, fika, gång, lek, gång.  Så de har inte blivit något gjort "här hemma". Men nu på eftermiddagen ska vi ta bort lite trä som ligger på gräsmattan. det var ett träd som hade vält av blåsten.


Läs detta:

Ditt första cigarettbloss avfyrar ett sktt som kan träffa dig dödande om trettio år. Det har cancerforskare tvingas räkna fram. Krasst betyder det att många sextonåringar som envisas med att röka inte får någon cigarr på 47-årsdagen.
Idag avfyrar 70 unga svenskar livets första cigarett. Frivilligt skickar de ner 4 700 ämnen och kemiska föreningar i lungorna.
Tittar du lite närmare på  ämnerna upptäcker du bland annat ammoniak (det tvättar man gödselrännor med), aceton (får nagellack att lösa upp sig), fenol (bra att skubba lortiga toaletter med) och vätecyanid (nazisterna använde det i gasugnarna med känt resultat).
          Rökning dödar en människa i timmen i sverige.
          Läs om meningen.
          En i timmen.
Inget annat vapen tar livet av fler svenskar. Det är som om en fullsatt DC 9:a dödskrachade varje vecka året runt i vårt land. Men få bryr sig, tobaksdöden har blivit rutin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0