Borås Djurpark =D

Nu har man varit på Borås djurpark i snart en vecka =D Imorgon kvar!

Jag har haft skit kul! När vi kom hit i måndags morgon så var de stressigt att få med sig arbetskläderna och åka iväg till arbetet. 
Vi möttes upp vid grinden, efter många om och men, av en kvinna som heter Karin. 
Vi åkte upp till ombytesrummet och fik skåp där vi skulle ha våra rena och smutsiga kläder.

Jag har fått träffa en massa kuliga människor. Jag har fått " träffa " en massa söta djur också! Jag får ju inte gå in till dem ftersom jag är på avdelningen rovdjur.

De underbaraste djuret är tigern Tej...Hon blev uppnappad som unge så när man ställer sig intill buren så kommer hon och kurrar/ "morrar " vid gallret och jag har fått förklarat för mig att hon tycker om det man gör när hon låter så. Hon tycker om när man står och pratar med henne =) De tycker jag e mysigt =D

image6

En sämre bild på Tej men de va den bästa jag hade på datorn just nu!!

Jag har fått vara 1 meter från jaguaren och lejon bl.a också! de e lite tuft! =D

image8

image9

Så ser de ut på nära håll! =D
Så har jag dessutom fått vara med hos lodjuren, vargarna och järvarna =D de e lite fräckt =D

Sälar har vi också hand om på den avdelningen som jag är på!

image10

Men man blir trött också! Så nu har jag migrän och ska lägga mig och sova!
Ska upp tidigt imorgon och mocka skit hos lejon / tiger =P

Sov gott! Puss puss

Kommentarer
Postat av: Hebbe

Inte konstigt att du kommer bra överens mä tigern. Du e ju en liten kattunge...
Kul att få se va du egentligen sysslar mä, inte bara köra traktor :P

2007-11-29 @ 22:17:00
URL: http://h3bb3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0